2021-03-19

Samochód jak kameleon, czyli dwa w jednym

Potrzebujesz samochodu rodzinnego, ale w sercu czujesz, że chciałbyś jeździć czymś mocniejszym, bardziej emocjonującym i sportowym. Konflikt tragiczny? Niekoniecznie. W MM Cars Rental można mieć jedno i drugie. W tym wpisie mamy dla Was propozycje samochodów… kameleonów.

Dlaczego kameleony? Bo to wersje, które świetnie sprawdzą się w codziennych rodzinnych zadaniach, ale gdy tylko kierowca zapragnie, to zapewnią emocjonujące przyspieszenie i frajdę z kręcenia kółkiem na krętych drogach.

Alfa Romeo Stelvio

Zaczynamy od marki, która jednoznacznie kojarzy się z emocjami, choć dla wielu jest nieco zapomniana. Wróciła jednak do gry z dwoma świetnymi modelami. Gulia to sedan, a Stelvio to praktyczny SUV o sportowym charakterze, który w zakrętach zawstydzi nie jedno niżej zawieszone auto. Mówi się o tym, że każdy entuzjasta marki powinien kiedyś pojeździć Alfą Romeo. W ramach miesięcznego abonamentu nie trzeba kupować Alfy na długie lata. Można wybrać, a jeśli po okresie wynajmu między Tobą a Alfą nie będzie „chemii” – zdecydować się na coś innego. W bagażniku zmieści się 525 l bagażu, a pod maską kierowca może mieć do dyspozycji benzyniaki o mocy od 200 do nawet 510 KM! Oczywiście są też diesle. Najmocniejszy ma 210 KM i aż 470 Nm momentu obrotowego.

Ford Focus ST

Od czasu swojego debiutu w 1998 r. Focus mocno się zmienił w kwestii stylistyki, ale jedna rzecz niezmiennie go wyróżnia – prowadzenie. Inżynierowie Forda nawet w popularnych samochodach potrafią skonstruować zawieszenie, które sprawia, że jazda jest przyjemna i angażująca. ST to gorąca odmiana kompaktowego Forda, dostępna także w rodzinnej wersji kombi. Do wyboru są dwa silniki. 2,3-litrowy benzyniak EcoBoost ma 280 KM, które na przednią oś może przenosić 6-stopniowa manualna skrzynia biegów lub 7-biegowy automat. Jest też wersja bardziej rozsądna, czyli 190-konny diesel. Coś dla tych, którzy większość kilometrów robią w trasie. Mocny argument Focus ma też za tylną kanapą, gdzie wygospodarowano bagażnik o pojemności 608 l.

Skoda Octavia RS

To propozycja dla tych, którzy chcą jeździć szybkim i rodzinnym samochodem, ale niekoniecznie lubią wersje kombi. Octavia RS oferowana jest także jako liftback. Dostęp do przepastnego bagażnika (600 l) odsłania duża klapa, co ułatwia załadunek i pozwala zmieścić naprawdę spore i nieforemne przedmioty. W najnowszej, czwartej generacji Octavii, Skoda oferuje kilka wariantów wersji RS. Jest diesel, benzyna i nowość – hybryda plug-in. Napęd? Na przednią oś lub 4x4 (dostępny z dieslem). Hybryda ma 245 KM mocy (tyle samo, co wersja z 2-litrowym benzyniakiem) i zasięg w trybie elektrycznym do 64 km. 2-litrowy diesel zapewnia równe 200 KM mocy i deklarowane średnie spalanie na poziomie 5,6 l/100 KM.

Kia ProCeed

To nie jest kombi. Kia ProCeed ma nadwozie, które nazywamy shooting brake. W skrócie – wygląda jak połączenie kombi z coupe czy liftbackiem. Linia dachu nie przebiega poziomo, lecz dynamicznie opada, stąd też Kia ProCeed jest smuklejsza i stylizowana bardziej dynamicznie od zwykłego Ceeda kombi. ProCeed w standardzie jest oferowany w wersji GT Line, wyróżniającej się licznymi sportowymi akcentami, zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz. Tylną część nadwozia kończy efektowna świetlna listwa ciągnąca się przez całą szerokość auta. Niższe nadwozie nie oznacza jednak kompromisów w bagażniku. 594 l stawia ProCeeda w gronie klasowych prymusów. ProCeed może mieć rozsądny silnik 1,0 o mocy 120 KM, ale w cenniku jest też pozycja dla oczekujących więcej emocji. Najmocniejszy i najszybszy wariant napędza połączenie benzynowego silnika o mocy 204 KM i 7-biegowej, dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej.

Cupra Leon Sportstourer

W zestawieniu sportowych kompaktów to prawdziwy zawodowiec. Jego możliwości transportowe i zdolność zapewnienia emocji opisują dwie liczby – 620 i 310. Pierwsza to pojemność bagażnika. Druga, to moc 2-litrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego. 310 KM to nie są żarty, więc zadaniem przeniesienia tej mocy na koła nie zajmuje się wyłącznie przednia oś. W tym wariancie seryjny jest napęd na cztery koła, podobnie jak 7-biegowa, automatyczna skrzynia biegów. Cupra Leon to propozycja dla tych, którzy chcą mieć auto wyróżniające się z tłumu, nie tylko za sprawą stylizacji, przyspieszenia, ale też koloru. Ognista wersja Leona może z fabryki wyjechać pomalowana… matowym lakierem.